Investerare till konkurshotat företag?

Har en vän med ett mindre företag. De är nog 4 anställda förutom han själv som är arbetande chef. Det har gått dåligt ett tag pga att de mist en del kunder av olika anledningar. Det är ett kanonföretag annars. Har ryckt in som vikarie där när någon vart sjuk eller haft semester. Nu måste han nog gå i konkurs. Han har försökt att hitta någon investor som vill investera pengar så han kan komma på fötter igen, och slippa säga upp sin personal och själv bli arbetslös.
Det är inte lätt att hamna snett och försöka komma på rätt köl igen. Jag har gett honom massor av ideer och hade han bara fått tag på pengar som han kunde använt till att betala löner, skatter mm och sen köpa in material så hade han nog kunnat köra det rätt igen....men var finns det någon som vill lägga pengar i ett företag som går dåligt..?
Stackarn som slitit sig blå för att kunna rädda sin kära firma.... så har du eller någon du känner för mycket pengar så tänk på en sån här sak..:P

En väninna hade vart i Höganäs keramik och handlat så jag åkte också dit. Men köpte inget. Tycker det är dåligt att de flyttat sin tillverkning till Thailand... då är det ju inte svenskt hantverk längre.... men var inom Kosta outlet och köpte 2 glas av Ulrika Hydman Vallien. Älskar hennes saker. Sätter in foto så småningom. Ska åka till Torekov Keramik i helgen tror jag. Lillans arbetskamrat hade vart där, och all keramik var  fortfarande för  halva priset. Nya fina färger på Mikaela Willers tallrikar var där, så jag får nog ta och slå hål på spargrisen.....

Blev så glad när jag läste att Henrik Larsson ska vara lagkapten mot Frankrike. Hoppas han tar bindeln på fler gånger.. han passar att ha en ansvarsfull post. Han är klok och en bra förebild.



Over & out sayonara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0