Cupcakesfat

Har äntligen fått tag på ett cupcakesfat. Äppelgrönt i keramik. Inköpt på mitt favoritställe.....använde det som dekoration med pumpor igår, och ska försöka hinna med att baka cupcakes så jag får se hur fint det blir....



Har tyvärr vart väldigt dålig på att uppdatera här...tappade sugen lite efter P.....

Var ute på shopping i Höganäs en dag. Köpte glas av min favoritdesigner.... Ulrika Hydman Vallien



Synd i Höganäs bara att deras keramikfabrik flyttat till Thailand, så numer är det inte från Sverige man får sitt hantverk.
Fattar inte att så många företag flyttar sin tillverkning utomlands. Visst ekonomin är det väl som styr...men...tänker någon på miljöaspekten?
Jag är glad att mitt cupcakesfat är tillverkat i Sverige på en svensk keramikfabrik....försöker hålla mig till svenska saker om det går. Vill ju gynna våra egna arbetare och fabriker så inte affärer och tillverkning måste läggas ner.



I morgon blir det lite höstshopping..men ingen keramik utan kläder...får väl se vad man hittar.'

Over & out Sayonara


Kommentarer
Postat av: Eva

Vilket vackert fat! :o))

Du får baka cupcakes och fylla hela fatet.

/Eva

2008-09-26 @ 23:14:31
URL: http://blixman.blogg.se/
Postat av: tiindra

Vilken affär har du köpt detta snygga fat....Du skrev att det var ditt favo ställe men jag vet ju inte riktigt vad det är???? Mkt nsyggt i vajerjefall...var det dyrt???

2008-09-27 @ 18:10:22
URL: http://tiindraz.blogg.se/
Postat av: felicia

verkligen fint fat men jag gillar skålarna oxå =)

2008-09-27 @ 18:16:52
URL: http://felici.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0