Cupcakes

Äntligen har jag oxå fått testa att göra cupcakes så jag kunde inviga mitt fina fat..
men jag var ju kanske inte så duktig på just detta tror jag....men de duger. Hade med och bjöd på jobbet och gubbsen mumsade minsann i sig som bara den...
De var faktiskt väldigt goda, saftiga och smakrika. Använde ett recept som jag hittade på nätet. Enkla chokladcupcakes tror jag det hette.

Lägger in det här så slipper ni leta.


Enkla chokladcupcakes
 


100 g smör
2 ägg
2 1/2 dl socker
1 1/2 tsk vaniljsocker
1 kryddmått salt
4 msk kakao
2 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver


Glasyr:
25 g smör
1/2 pkt Philadelphiaost
1 msk vaniljsocker
1/2 pkt florsocker
Valfri karamellfärg + dekoration


--------------------------------------------------------------------------------

Muffins: Sätt ugnen på 200°C. Smält smöret och låt det svalna.
 Vispa ägg och socker poröst. Blanda samman de torra ingredienserna och rör
 ner i smeten. Tillsätt smöret. Häll upp smeten i formarna (blir mycket smet
 i varje form). Grädda i 10-15 min i mitten av ugnen. Låt svalna innan glasyren
 bredes/spritsas på.


Glasyr: Smält smöret och låt det svalna. Blanda osten med vaniljsockret.
Tillsätt smöret och slutligen florsockret. Låt stå i kylskåp ett tag. Spritsa.

Såhär blev iaf slutresultatet.





Kommentarer
Postat av: Eva

Mmmm dom ser himla goda ut!! :o))

Får jag smaka?



/Eva



P.S. haha Keramik slutade jag med för flera år sedan, jag har drejat och modellerat i keramik i många år. :o))

2008-09-30 @ 19:56:18
URL: http://blixman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0