Sorg i hjärtat för keramiken

Läste i HD igår att mitt älskade Torekov keramik har gått i konkurs...:( Vart ska jag nu åka för att bli på gott humör?
Var ska jag köpa fina keramiksaker? Visst finns det fler keramiker i världen, men jag gillade atmosfären, personalen och deras fina saker. Tex Mikaela Willers saker..helt underbara...Gunilla Arvidssons hästar och katter... Rotors fina saker....åhh vad jag kommer att sakna detta nästa sommar...jag brukar ju åka ut till Torekov minst 3-4 gånger per säsong och handla...Ledsen är jag ju nu....och sen läser man ju i HD om Höganäs också....även om  jag inte är där lika ofta så är det ändå sorgligt att Höganäs keramik skickar sin produktion utomlands och att Saltglaserat ska läggas ner...vad är det som händer i den keramiska världen egentligen?




Läs själv;  http://hd.se/hoganas/2008/10/08/upplevelsecentrum-med-baade-gammal/

Det är en jättebra ide som de kommer med, ett keramiskt centrum. Varför inte utvidga så att det är några keramiker som samarbetar på plats...delar på kostnader för ugnar, el, lokalhyra säljpersonal mm. Det vore väl ett lyft för många småateljeer som har svårt att få det att gå ihop. Varsen liten hörna att jobba i/på, och gemensamma ugnar och gemensam säljlokal.... där en eller flera personal sköter försäljning. Vore inte det något att satsa på? Jag ställer gärna upp som försäljare..älskar keramik men kan tyvärr inte själv uttrycka mig på den vägen...men sälja ska jag nog klara av:P





Over & out Sayonara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0