Maria Larssons eviga ögonblick

Har varit på bio ikväll och sett bästa filmen på väldigt länge. En varm, rolig, sorglig och rörande film. Skrattet var kanske inte det som kom fram mest när man tittade, snarare tårarna, iaf i vissa sekvenser i filmen. Jag är ganska blödig och känslig och i vissa scener blev det för starkt för mig.  När det handlar om djur, barn och kärlek så svämmar oftast mina ögon över av tårar, ibland av sorg men också av lycka eller rörelse. Filmen gav mig verkligen massor av budskap. Live life to the fullest....var noga med vilken sorts man du vill leva med....låt dina drömmar få bli verklighet.....och en massa annat som bara blossade upp när jag satt i bilen på vägen hem.....det fick mig att fundera på vad jag ska ändra på i mitt liv för att få det bättre.....



 Maria Heiskanen var mycket trovärdig och bra som  Maria Larsson och Persbrandt passade faktiskt som djurälskande drinkare. En film som jag varmt rekommenderar till den som är trött på amerikanskt drömfilmsskit.......

Nu kallar sängen....

Over & out sayonara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0