Vad gör man när man är trött på solen?

Nu har det ju varit sol i många dagar och när man solat, bränt sig och inte kan vistas på stranden mer vad göra då?
Jo man åker ut och shoppar!  Eller kollar på saker i alla fall.

Var på Torekov keramik och inhandlade massor av fina saker. Fanns mycket mer att köpa där så det får nog bli ett besök till. Fotograferade lite saker där som jag vill ha. Just nu hade de halva priset på all keramik. Tog även en tur ner i den fina hamnen och åt en stor strut i Parkkiosken. De ger massor av glass i sina strutar:P

En designer från Stockholm som gör de mest underbara tallrikar.

Mikaela Willers heter denna designern. Underbart vackra tallrikar. De tillverkas i Torekov och säljs som 2:a sortering där. De finaste exemplaren skickas till butik i Stockholm.



Denna stora säl var i naturlig storlek. Priset var däremot inte i naturlig storlek för min börs..:( Sälen hade annars prytt min trädgård.




Denna ljusstaken var också av Mikaela Willers. Tänk att duka en riktigt fin middag med dessa. Jag köpte aldrig dem tyvärr. Får nog åka dit igen medan de har ½ priset kvar.




De hade hela John Bauers troll och princessamling där. Denna hetteTrollpackan.




Detta är prinsessan i samma samling.



Detta köpte jag. Salt och pepparkar, gräddkanna och skål och stort fat av serien Assymmetri. Den är designad av Rikard och Robert Nilsson. De var ju mästerkockar ett tag och väldigt kända. Jag har snart hela serien. Blir så fint när man lagar något gott och dekorerar de vita tallrikarna. Ska lägga in foto nästa gång jag fixar något.




Kolla in sötaste kattungen! Den ska jag också köpa nästa gång. Gunilla Arvidsson heter hon som gjort den.



Dessa hästar köpte jag med. Det är också Gunilla som gjort dem. Halva priset. Som hittat!

 
Jag undrar hur man ska göra för att få folk att läsa bloggen? Läste på Aftonbladet att det folk sökte mest på var ordet sexnovell....annat som var väldigt populärt var allas vår söta lilla Blondinbella (hrm).
Jag borde kanske skriva om något mer intressant typ inredning eller dyl så kanske någon hittar mig.

Over & out Sayonara

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har oxå vart där. Kolla in deras hemsida. Lite gammal kanske, men hörde att det var en ny på G..De har mycket fina saker. Ljusstaken vill jag oxå ha.

www.torekovkeramik.se

2008-07-29 @ 23:06:44
Postat av: christine

Hej hej :)

Jag är intresserad av vad folk tycker om min blogg.

Så om du har tid och lust så kanske du kan kika in och säga vad du tycker och vad du fick för första intyck.



Tack på förhand.

Ha en trevlig kväll!

2008-08-02 @ 22:10:32
URL: http://christiinek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0