Stormar, orkan och hårda vindar...

Fy vilket oväder vi har haft. Fattade inte att det var sommar. Kan inte minnas att jag någonsin upplevt ett sådant väder under någon sommarmånad förr. Men vi överlevde. Tydligen var det som värst ute över Bjärehalvön och övriga Nordvästskåne. Jag och Lillan tänkte åka ut dit idag och kolla på förödelsen. Hamnen i Båstad och Torekov, lite glass förståss och givetvis ett besök i min favoritshop Torekov Keramik.  Får se vad jag ska köpa idag..
Hemvägen får gå över Hallandsåsen för att kolla hur stormen härjade bland skogarna däruppe.



Läste en artikel i en modernare tjej/kvinnotidning från 2007. De hade ställt frågan om vad man visste, eller tänkte på när det gällde Sverige. Frågan ställdes till x antal utländska kändisar. Fastnade för svaret från Michael Moore.

" Jag tänker på att Sverige är ett land som i alla fall än så länge har kvar ett välfärdssystem som är skyhögt bättre än det som fins i USA. Där verkar det som om de som är sjuka och arbetslösa får skylla sig själva"



Wow, tänkte jag...det är dit Reinfeld och co vill komma....varför tar de inte sitt pick och pack och emigrerar till staterna, istället för att sparka på oss som redan ligger???? Jag har massor som jag skulle vilja berätta för vår nuvarande regering. Tror jag delar med mig här en annan dag. Nu har jag inte tid mer, nu kom Lillan!!

Over & out Say

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0