Män....

Jag är besviken på mig själv...mina planer med denna blogg var att jag skulle vara aktiv och skriva varje dag om vad som händer i vardagen..därav namnet!

Det var inte meningen att jag skulle springa på en gift man och förälska mig i honom, det var inte meningen att han skulle kollra bort mig och mina principer så totalt som han gjort.

Jag har i min vänkrets setts som den som ingen man rår på eller får på fall. Har haft svårt att förälska mig, svårt att hitta någon som det klickar med från båda håll. Antingen har det vart jag som backat eller den andre.
Men nu.....

Detta är inte sant. Han ringer mig flera gånger om dagen och tjatar om att vi måste träffas och prata. Han säger att han aldrig känt såhär..... "vem ska man tro på tro på tro på när..tro på när allt blir såhär....." Tomas Di Levas ord...de passar in hos mig just nu. Ska jag tro på hans ord..ska jag tro på mig själv och mina principer som snart inte finns kvar...?

Alla mina väninnor vet att jag INTE vill vara älskarinna. De vet att jag inte vill spela andra fiolen. Ska jag ha en man ska han vara bara min!  Och..det vet också att jag har normer och etik i mitt tänkande. Alltså skulle jag aldrig bli älskarinna åt en gift man. Men fattar Ni hur svårt detta är att motstå??? Han väcker sådana känslor i mig denna man. Jag tror att jag ska sluta svara i telefon när han ringer... det blir svårare och svårare att säga nej när han vill träffas.
Jag tänker på hans fru som har en allvarlig sjukdom...borde han inte ta hand om henne istället? Få ordning på sina finanser och sitt liv? Istället för att plåga mig natt och dag.... ringer han inte så är det fel, och annars finns han i mina tankar och drömmar hela tiden.
Svamlar jag? Jotack, jag vet...Är det någon som förstår mitt dilemma....som fattar hur min hjärna har gått helt i stå...

NEJ!! Nu får här till krafttag mot denna förälskelse som är så fel...jag ville ju träffa någon ja...men inte en som redan var upptagen..vad besviken jag blir på livet...varför ska det krångla...?

Jag får ringa Lillan och höra om hon vill åka med ut på shoppingtur idag..lite keramik eller liknande brukar få mina tankar på annat håll. Tror det får bli en runda ut på Bjärehalvön och titta i Torekov Keramik innan de stänger för säsongen. Se om där är några nya saker.




Over & out Sayonara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0